Справедливі тарифи у сумських маршРУТкАх: по 3 чи по 5?


5grnЗовсім скоро відбудеться черговий виконком Сумської міської ради, на якому вже вкотре намагатимуться підняти тариф на перевезення пасажирів у міських маршрутках, що нещодавно перетворилися на автобуси.

Як би комусь не хотілося просунути в маси ідею, що спиратися у розрахунках можна на таку собі "методику" Баранова, яка базується виключно на домислах та припущеннях (до речі, сама теорія у якості перевірочного механізму може досить ефективно використовуватися, але якщо не гратися світовими тенденціями чи дзвінками до колег з інших міст, із поправкою на "думаю" та "мені здається" , а базуватися на фактичних підтверджених даних) , та все ж єдина законна і обов'язкова для використання Методика, затверджена наказом Мінтрансу №1175 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1146-09/ed20130125.

Формула розрахунку вартості перевезень на міських автобусах загального користування виглядає наступникм чином:

Тариф = (Собівартість + Прибуток - Дохід від іншої діяльності) / Обсяг перевезених пасажирів.

Наші місцеві перевізники пропонують тариф від 4,5 до 8 грн. На сайті міськради опубліковані проекти рішень щодо затвердження тарифу у розмірі 5 грн. А який же тариф є економічно обгрунтованим?

Вибірково нами було проаналізовано подані перевізниками розрахунки і звернуто увагу на факт суттєвого заниження обсягу перевезень: в середньому 12 пасажирів на один рейс в одному напрямку (кожен сум'янин бачить, що фактично ця цифра зовсім трішечки більша, а дані попереднього дослідження СумДУ засвідчують заниження перевізниками пасажиропотоку приблизно у три рази.

5grn2

Позиція нашої комісії: жодних припущень - розрахунки на основі реальних фактів. І обстеження пасажиропотоку має стати наріжним каменем. До речі, цієї ж думки дотримується і Антимонопольний комітет. А от сумська влада категорично проти.

Але як виявилося в ході так званого круглого столу, перевізники подали недостовірні дані не лише стосовно обсягу перевезень, а й щодо затратної частини.

В чому саме вони можуть бути недостовірними? У розмірі заробітної плати: ні для кого ж мабуть не секрет, що існує тіньова зарплата. Але, насправді, виведення зарплати з тіні не дуже вплине на тариф (приблизна структура діючих затрат згідно поданих розрахунків перевізників - у діаграмі).

5grn3

Тобто, порушені дві важливі вимоги Методики, розробленої на виконання Закону "Про автомобільний транспорт": 1) "розрахунок тарифів здійснюється з використанням економічно обґрунтованих планових витрат"; 2) "загальна кількість перевезених пасажирів обґрунтовуються перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюються за результатами обстеження пасажиропотоків".

І ще одна невеличка дрібниця: таку складову формули розрахунку як Дохід від іншої діяльності (для, прикладу, це - реклама у транспорті) жоден із перевізників у наданих розрахунках не врахував.

Дуже цікаво, члени виконкому Olexandr Lisenko, Андрій Баранов, Владимир Войтенко, Александр Журба, Ольга Волошина, Іван Боршош, Volodimir Lugoviy, Степан Пак, Владимир Штейнингер, Юрій Удовенко, Іван Хмельницький, Олег Тетьоркін, Андрій Мельник, Віктор Волонтирець, Альона Дмитревская, Владислав Дзись візьмуть на себе відповідальність прийняти тарифи після того як самі перевізники визнали необгрунтованість їх розрахунків?

Намагання обгрунтувати подані перевізниками розрахунки шляхом магії цифр у так званому зворотньому розрахунку від секретаря міськради легко розбивається об фактичні цифри самих же перевізників. По-перше, пан Баранов у розрахунках відштовхується від міфічної "ринкової ціни перевезень" у 10 грн./км, але якщо підбити розрахунки перевізників (хто краще за них знає розмір витрат?) то їхні дані говорять що вартість одного км перевезень коштує майже удвічі дешевше - 5,5 грн./км. По-друге, в кінцевому випадку все одно необхідна цифра пасажиропотоку, яка по факту невідома. Тобто, це таке собі рівняння з двома невідомими, яким можна крутити як завгодно.

Тобто, розуміючи, що вся увага громадськості буде прикута до обстеження пасажиропотоку, у своїх розрахунках чиновники міськради наближають його до фактичного, збільшуючи приблизно у 2 рази порівняно із даними перевізників (хоч наскільки це наближення є точним - знову ж без проведення замірів визначити неможливо), але для того, щоб вийти на потрібний результат вони граються із затратною частиною, теж збільшуючи її у ті ж 2 рази. Отака магія цифр...

Щоб показати, що цифрами не варто гратися, покажемо приклад зворотньої магії цифр: якщо припустити, що вірним є розмір затрат, поданих у розрахунках перевізниками (близько 135 млн.грн.) та обсяг перевезень, запропонований до розгляду чиновниками (60 млн.осіб), то з урахуванням рентабельності перевезень у 10%, гіпотетичний тариф складає 2,5 грн.

Але ми категорично проти магії, ми - за економічне обгрунтування, побудоване на фактичних даних: перегляд витратної частини та врахування прихованих затрат, проведення дослідження пасажиропотоку, і розрахунок реального тарифу.

Мову про дуже важливий момент контролю за дотриманням таких договірних умов як графіки руху, запуск системи GPS, належний технічний стан, оновлення парку, і т.д. ми зараз навіть не ведемо.

Відкритість та прозорість - це шлях до руйнування атмосфери тотальної недовіри.

Планово-бюджетна громадська експертна комісія при Сумській міськраді

Зовсім скоро відбудеться черговий виконком Сумська міська рада, на якому вже вкотре намагатимуться підняти тариф на перевезення пасажирів у міських маршрутках, що нещодавно перетворилися на автобуси.

Як би комусь не хотілося просунути в маси ідею, що спиратися у розрахунках можна на таку собі "методику" Баранова https://sites.google.com/…/%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%BE%D… , яка базується виключно на домислах та припущеннях (до речі, сама теорія у якості перевірочного механізму може досить ефективно використовуватися, але якщо не гратися світовими тенденціями чи дзвінками до колег з інших міст, із поправкою на "думаю" та "мені здається" , а базуватися на фактичних підтверджених даних) , та все ж єдина законна і обов'язкова для використання Методика, затверджена наказом Мінтрансу №1175 http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1146-09/ed20130125.

Формула розрахунку вартості перевезень на міських автобусах загального користування виглядає наступникм чином:
Тариф = (Собівартість + Прибуток - Дохід від іншої діяльності) / Обсяг перевезених пасажирів.

Наші місцеві перевізники пропонують тариф від 4,5 до 8 грн. На сайті міськради опубліковані проекти рішень щодо затвердження тарифу у розмірі 5 грн. А який же тариф є економічно обгрунтованим?

Вибірково нами було проаналізовано подані перевізниками розрахунки і звернуто увагу на факт суттєвого заниження обсягу перевезень: в середньому 12 пасажирів на один рейс в одному напрямку (кожен сум'янин бачить, що фактично ця цифра зовсім трішечки більша, а дані попереднього дослідження СумДУ засвідчують заниження перевізниками пасажиропотоку приблизно у три рази http://like.sumy.ua/…/4277-dannye-perevozchikov-otlichayuts… .

Позиція нашої комісії: жодних припущень - розрахунки на основі реальних фактів. І обстеження пасажиропотоку має стати наріжним каменем. До речі, цієї ж думки дотримується і Антимонопольний комітет http://www.amc.gov.ua/…/83188;jsessionid=28AEDCDB67C36D5C12…. А от сумська влада категорично проти.

Але як виявилося в ході так званого круглого столу, перевізники подали недостовірні дані не лише стосовно обсягу перевезень, а й щодо затратної частини https://www.youtube.com/watch?v=fpC1IFlSviE . В чому саме вони можуть бути недостовірними? У розмірі заробітної плати: ні для кого ж мабуть не секрет, що існує тіньова зарплата. Але, насправді, виведення зарплати з тіні не дуже вплине на тариф (приблизна структура діючих затрат згідно поданих розрахунків перевізників - у діаграмі).

Тобто, порушені дві важливі вимоги Методики, розробленої на виконання Закону "Про автомобільний транспорт": 1) "розрахунок тарифів здійснюється з використанням економічно обґрунтованих планових витрат"; 2) "загальна кількість перевезених пасажирів обґрунтовуються перевізником на підставі фактичних показників роботи або встановлюються за результатами обстеження пасажиропотоків".

І ще одна невеличка дрібниця: таку складову формули розрахунку як Дохід від іншої діяльності (для, прикладу, це - реклама у транспорті) жоден із перевізників у наданих розрахунках не врахував.

Дуже цікаво, члени виконкому Olexandr LisenkoАндрій БарановВладимир ВойтенкоАлександр ЖурбаОльга ВолошинаІван БоршошVolodimir LugoviyСтепан ПакВладимир Штейнингер, Юрій Удовенко, Іван Хмельницький, Олег Тетьоркін, Андрій Мельник, Віктор Волонтирець, Альона Дмитревская, Владислав Дзись візьмуть на себе відповідальність прийняти тарифи після того як самі перевізники визнали необгрунтованість їх розрахунків?

Намагання обгрунтувати подані перевізниками розрахунки шляхом магії цифр у так званому зворотньому розрахунку від секретаря міськради легко розбивається об фактичні цифри самих же перевізників. По-перше, пан Баранов у розрахунках відштовхується від міфічної "ринкової ціни перевезень" у 10 грн./км, але якщо підбити розрахунки перевізників (хто краще за них знає розмір витрат?) то їхні дані говорять що вартість одного км перевезень коштує майже удвічі дешевше - 5,5 грн./км. По-друге, в кінцевому випадку все одно необхідна цифра пасажиропотоку, яка по факту невідома. Тобто, це таке собі рівняння з двома невідомими, яким можна крутити як завгодно.

Тобто, розуміючи, що вся увага громадськості буде прикута до обстеження пасажиропотоку, у своїх розрахунках чиновники міськради наближають його до фактичного, збільшуючи приблизно у 2 рази порівняно із даними перевізників (хоч наскільки це наближення є точним - знову ж без проведення замірів визначити неможливо), але для того, щоб вийти на потрібний результат вони граються із затратною частиною, теж збільшуючи її у ті ж 2 рази. Отака магія цифр...

Щоб показати, що цифрами не варто гратися, покажемо приклад зворотньої магії цифр: якщо припустити, що вірним є розмір затрат, поданих у розрахунках перевізниками (близько 135 млн.грн.) та обсяг перевезень, запропонований до розгляду чиновниками (60 млн.осіб), то з урахуванням рентабельності перевезень у 10%, гіпотетичний тариф складає 2,5 грн.

Але ми категорично проти магії, ми - за економічне обгрунтування, побудоване на фактичних даних: перегляд витратної частини та врахування прихованих затрат, проведення дослідження пасажиропотоку, і розрахунок реального тарифу.

Мову про дуже важливий момент контролю за дотриманням таких договірних умов як графіки руху, запуск системи GPS, належний технічний стан, оновлення парку, і т.д. ми зараз навіть не ведемо.

Відкритість та прозорість - це шлях до руйнування атмосфери тотальної недовіри.

Популярное:

  1. Опрос
  2. Гороскоп
  3. Информация

Где Вы собираетесь провести новогодние праздники?

Поеду в Турцию или Египет - 5.1%
Буду отдыхать в Карпатах - 4.1%
Проведу праздники в Европе - 7.1%
Отпраздную в Украине - 83.7%

Всего голосов: 98
Голосование для этого опроса закончено Вкл: 31 Дек 2015 - 19:35

Фотогалерея

Мы в Facebook