Нова судова реформа в Україні

Судова реформа почала своє існування ще з 2015 року, коли указом Президента була затверджена стратегія реформування системи.

Перелік тих змін, які були заплановані законопроектом, почав впроваджуватися з 2016 року. У 2017 та першій половині 2018 року велика частина передбачуваних кроків вже була виконана і остаточні дії по завершенню реформи очікуються протягом наступних 6 місяців.

sud

Мета прийняття реформи

Отже, нова судова реформа — для чого вона була прийнята? Основною метою таких змін стало:

  • створення умов для роботи суддів, при яких вони будуть мати можливість виконувати обов’язки без стороннього тиску з боку влади;
  • підвищення довіри з боку громадян.

Також, за словами Президента України, метою реформи стало створення механізму несення відповідальності тими, хто, власне, і представляє суд перед громадянами України. Крім того, за рахунок змін Конституції і законодавства практично повністю планується оновити дану гілку влади і сформувати новий судовий корпус.

Будуть залучатися нові фахівці, посилюється контроль за винесенням рішень відповідно до законодавства, усувається хабарництво. В результаті такі дії повинні привести до значного збільшення ефективності роботи органу судової влади.

Терміни впровадження судової реформи

В ході вжитих нововведень багато хто задається питанням — коли ж судова реформа вступає в силу, і скільки очікувати реальних результатів ефективності прийнятого закону? Починаючи з 30 вересня 2016 року, коли вступив в силу закон «Про судоустрій ...», стартувало серйозне реформування системи і воно триватиме аж до кінця 2018 року.

Встановлені терміни и припускають масу змін, як за рахунок прийняття нового закону, так і внесення змін до Конституції, серед яких можна виділити наступні:

  • Повна ліквідація вищих спец. судів — касаційною інстанцією стає ВС України. Згідно з оцінкою фахівців такий крок значно скорочує шлях звернення до Європейського суду з прав людини по шляху перша інстанція-апеляційний суд-ВС;
  • Впровадження механізму розгляду справ в електронному режимі. Фактично це означає можливість реєстрації учасників справи в єдиній системі і здійснення обміну документами виключно в електронній формі;
  • Усунення представництва інтересів громадян з боку Прокуратури України. Це означає неможливість чинити тиск при розгляді справ і прийнятті суддями рішень;
  • Значне прискорення розгляду поданих заяв та ініційованих справ за рахунок спрощення юридичних механізмів, так званої уніфікації текстів закону, які мали різночитання і суперечності;
  • Збільшення максимально можливого терміну слідства (до 12 місяців), яке проводиться до початку судового розгляду. Таким чином планується скоротити кількість закритих справ, коли за недостатністю часу і відсутністю доказів злочинці залишалися на волі;
  • Введення заборони на проведення судових експертиз комерційними організаціями шляхом надання такої функції виключно державної організації.

Крім того, зміни торкнулися також вимог до характеристики призначених суддів (віку, стажу роботи, скасування необхідності проживання в країні протягом 10 років). Впроваджувані зміни, зрозуміло, спрямовані на поліпшення і хочеться сподіватися, що саме так і станеться.

Впроваджувана реформа спочатку була спрямована на вдосконалення судової системи і позитивні результати видно вже сьогодні. Прийняті поправки і закони дозволяють забезпечити прозорість роботи органу, залучати до прийняття на посаду суддів більш кваліфікованих фахівців. Крім того, значне посилення вимог за рівнем доходу самих судових працівників і членів їх сімей дають можливість продовжити викорінення невірних рішень за хабарі і наявність зв’язків.

Популярное:

Фотогалерея

Мы в Facebook