Ініціатива безоплатного проїзду в комунальному транспорті Сум: що кажуть містяни

Сумська міська рада ініціювала перед МВА запровадження безоплатного проїзду в комунальному транспорті. Про це йдеться на офіційному сайті міськради. Виконуючий обов'язки міського голови Артем Кобзар доручив керівнику КП "Електроавтотранс" провести розрахунки щодо обсягів додаткового фінансування, яке може знадобитися з бюджету громади для реалізації цієї ініціативи.

Сумський тролейбус. Суспільне Суми

Пані Людмила проживає в Сумах, послугами комунального транспорту, каже, користується не часто: "Якщо це буде добре, для нашого міста і для всього, то я за, а якщо це буде 200 млн по кишенях, то я проти. Я, загалом, думаю, що його і зараз можна вважати, безкоштовним, бо їздять самі пенсіонери".

Максим Корнієнко, представник ГО «Місто розумних». Суспільне Суми

"Якщо у міста є гроші на цю справу, то це дуже добре", — сказав Володимир.

Мешканець Сум Юрій вважає, що пасажири не пенсійного віку мають сплачувати за проїзд самі: "Тролейбусом зазвичай користуються вразливі верстви населення, пенсіонери. Пенсіонерам і так вже по пенсійному безоплатно".

Як повідомив на сайті Сумської міської ради директор КП “Електроавтотранс” Іван Коренев, впровадження безплатного проїзду потребуватиме ще приблизно 40 млн грн на рік.

КП «Електроавтотранс». Суспільне Суми

Задум дозволити сум’янам не сплачувати за проїзд в міському комунальному транспорті є цілком здійсненним, вважає Максим Корнієнко, представник ГО “Місто розумних”:

"Ідея не є якоюсь фантастичною, нереальною, утопічною. Вона цілком реалістична, враховуючи ту суму затрат, яку щороку міська рада несе на утримання КП "Електроавтотранс". У поточному році на програму розвитку пасажирського транспорту заплановано 150 млн грн".

Розмір дотацій, які надходять з бюджету, каже заступник директора КП “Електроавтотранс” Олександр Іваненко, залежить від кількох чинників: "Від кількості пасажироперевезень, які оплачують свій проїзд, і коефіцієнт безплатних пасажирів до цих пасажирів, які сплачують. Цей коефіцієнт був виведений ще до повномасштабної війни, у 2019 чи 2021 році. Зараз він значно відрізняється".

КП «Електроавтотранс». Суспільне Суми

Виконувач обов’язків Сумського міського голови Артем Кобзар на сайті міськради повідомив, що безоплатний проїзд може суттєво полегшити фінансове навантаження та сприяти покращенню соціального захисту вразливих категорій населення.

"Це дійсно популізм, але не більший, ніж є на даний час, який щороку, це не є новинкою, воно повторюється десятки років, тим, що місто приймає все купу й купу різних пільгових перевезень, їх доповнюючи, а потім ми всі разом, платники податків все одно це компенсуємо", — сказав Максим Корнієнко.

Олександр Іваненко, заступник директора КП “Електроавтотранс”, говорить: якщо буде прийняте рішення про безоплатний проїзд, це не покращить роботу підприємства.

"Це значне скорочення працівників — це кондуктори, контролери, які перевіряють проїзні документи, а потім це може негативно вплинути на роботу підприємства в умовах післявоєнного часу", — розповів Іваненко.

За словами Олександра Іваненка коефіцієнт, який впливає на розмір отриманої підприємством грошової компенсації за перевезення пільгових категорій пасажирів під час повномасштабної війни не переглядався, а відтак є некоректним. За день, додає заступник директора, підприємство заробляє на перевезенні платних пасажирів від 80 до 100 тис. грн.

Джерело

Новости Сумы