У сумському "Електроавтотрансі" працює 90 водіїв тролейбусів. У комунальному підприємстві відзначають, що такої кількості фахівців недостатньо.
Половина водіїв "Електроавтотрансу", — жінки.
Громадський транспорт КП «Електроавтотрансу» у Сумах, серпень 2025 року. Суспільне Суми
"Дуже тяжко, бо рано прокидаємося — кожного дня о 03:30, іноді й о 03:00 встаємо. У нас перші машини, які виходять на лінію, це о 05:20", — розповіла одна з водійок Людмила Стоцька.
Вона за кермом тролейбуса вісімнадцять років.
"У нас є різні графіки роботи. Є пікові — коли водії працюють 3–4 години, потім відпочивають і виїжджають знову ввечері. Є зміни по 10 або 12 годин — тоді машина працює цілий день. Також буває, що один водій змінює іншого на лінії, і машина працює далі".
Громадський транспорт КП «Електроавтотрансу» у Сумах, серпень 2025 року. Суспільне Суми
За словами пані Людмили, з початком повномасштабного вторгнення робота ускладнилася.
"Постійні обстріли. Ми працюємо під обстрілами і є пориви контактної мережі, також пропадає електропостачання. Машини, що без автономного ходу, усі зупиняються, а нам доводиться штанги знімати та їхати, оскільки у нас автономний хід машини. Дуже тяжко, бо постійно ставиш і знімаєш. І є в нас такі маршрути, що наразі взагалі немає напруги. Ми їздимо на автономному ході, потім ставимо. Не вистачає людей. У нас групи випускають, але довго не затримуються люди, бо тяжко".
Тетяна Наконечна. Суспільне Суми
Нестачу кадрів відзначає і начальниця навчального центру підприємства Тетяна Наконечна:
"У зв’язку з обставинами, пов’язаними з воєнним станом, підприємство має постійну потребу у водіях тролейбусів та автобусів. Згідно із сьогоднішньою кількістю комунального транспорту, ми цю потребу закриваємо, але колектив водіїв постійно зазнає оновлення через виїзд людей до інших областей, вихід на пенсію, поновлення лав ЗСУ. Тому постійно триває пошук водіїв. Якщо буде збільшення кількості автобусів на маршрутах, коли поїдуть гуманітарні автобуси, то і водіїв потрібно буде більше.
Навчальний центр КП «Електроавтотрансу» у Сумах, серпень 2025 року. Суспільне Суми
Щодня на лінію виходять 38 тролейбусів і 17 автобусів, у вихідні — менше, пояснила Тетяна Наконечна. Скільки саме водіїв бракує на підприємстві, жінка не уточнила. Каже, поповнюють штат через навчальний центр.
"У нас постійно триває набір до групи навчального центру. Щороку ми випускаємо нових водіїв тролейбусів, які після закінчення навчання і здачі екзамену в сервісному центрі приходять до нас на роботу".