«Плануємо запустити сьогодні водопостачання та водовідведення»: начальник МВА про ситуацію з водою в Сумах

З вечора 17 листопада у Сумах зупинені усі водозабори для проведення термінових аварійно-ремонтних робіт на каналізаційному напірному колекторі. Начальник Сумської МВА Сергій Кривошеєнко розповів Суспільному про те, на якому етапі роботи та коли планують відновити водопостачання та водовідведення.

Другу добу у Сумах відсутнє водопостачання через аварію на напірному колекторі. Бригади комунальників намагаються усунути порив, а жителі міста стоять в чергах за технічною та питною водою, з собою мають по кілька порожніх пляшок.

Черга за водою у Сумах. Суспільне Суми

"Я ще щось на три сім'ї прийшла взяти. Там, де старіші, я ще молода. А як понесете все це? Важко ! Таксі є. Закажемо, приїде, заберемо, одвеземо", — розповіла Лідія Рябченко, місцева жителька.

Аварійні роботи у Сумах. Суспільне Суми

"Терпимо, терпимо, Терпимо. Оце так тут десь 28 літрів взяв", — Анатолій Чернов, місцевий житель.

На місці аварії цілодобово працюють спеціалісти "Міськводоканалу". Від коментарів відмовляються, поруч за роботою спостерігають місцеві жителі. Ігор Куртак говорить, що постійно тримає запас води в оселі.

Аварійні роботи у Сумах. Суспільне Суми

"Питної води літрів 20, мабуть. Запас є. Ми це діло передбачили. Там рили вони ціле літо, підводили до кварталу. А тут же ж понад 40 років цим трубам", — Ігор Куртак.

Аварійні роботи у Сумах. Суспільне Суми

"Ну і звісно в магазині покупаємо питну воду. І виживаємо. Все добре", — розповів Анатолій Спіцин, місцевий житель.

"Ми плануємо запустити сьогодні водопостачання і водовідведення в повному об'ємі. Дуже важка робота, працювали всю ніч, бригади не зупинялися ні на хвилину, вони змінювалися, були технічні різні проблеми. Там проблема в тому, що 900-та труба велика, це напірний колектор, який фактично є основним по місту. Бетонна труба є аварійною, і вона дала тріщину після розриття і намагання прибрати несправності на основній трубі. Це не можна було технічно зробити швидко, хоча на це розраховували", — пояснив Сергій Кривошеєнко.

За його словами, ця ділянка експлуатується вже понад 60 років і підлягала ремонту.

"Коли почали працювати з ним, він практично почав ламатися, і труба бетонна почала кришитися. Було ухвалено рішення щодо відрізання частини цієї труби, і залізна труба, яка зараз вставляється, вона десь близько 5 метрів. Уже проводяться зварювальні роботи, зварювальні шви будуть заливатися спеціальним розчином, на зараз десь дві години потрібно дочекатися, щоб він просох, тоді можна вже казати про те, що можна буде давати тиск", — зазначив посадовець.

За даними асоціації водоканалів України, цей колектор уже ремонтували у 2022 році. Проте, як сказав Кривошеєнко, роботи не були завершені.

"Там фактично будувався новий колектор, він стічний, він йде паралельно, але він не був добудований. Коли в 2024 році я приїхав в місто і був призначений заступником МВА, я побачив, що велися якісь роботи і довгий час ділянка дороги біля проспекту Свободи, перехрестя з Харківською, була не закрита. Там вона в жахливому стані була, і тоді ми ставили запитання, що ж тут відбувалось, чому так довго не закрита ця ділянка. У зв'язку з відсутністю фінансування, тому що заміна будь-якого колектора — це великі кошти, і потрібно фактично спланувати ці всі фінанси. І у в зв'язку з технічними причинами, тому що там перепади різних глибин, воно було припинено. Частину зробили, частину не зробили, тому колектор недобудований".

У бюджетному періоді на 2025 рік на завершення будівництва колектора запланували 8 мільйонів гривень, зазначив посадовець. Однак роботи проводитимуть, коли дозволятимуть погодні умови, тобто після зими.

"Можна робити врізки в цей колектор і вже в момент, коли у нас буде проблема з цим колектором, тому що фактично труба показала себе в цій ділянці, незрозуміло, яка вона є в інших ділянках, і під час ремонтів і прибирання звідси стічних вод буде новий гідроудар, тому як він себе проявить, незрозуміло. Є технічні рішення щодо запуску того колектора і доведення цієї ситуації до логічного кінця для того, щоб він запрацював і можна було працювати на основних ділянках і у нас не було таких ситуацій, коли люди залишались без води довгий час. Ми будемо робити це якнайшвидше", — сказав Кривошеєнко.

Припиняти підвозити технічну воду для населення не планують, адже незрозуміло, як система працюватиме після того, як туди буде поданий тиск. Наразі підвіз води проводиться 20 автомобілями, спеціально обладнаними для цього, також залучені водовози "Шляхрембуду".

Джерело

Новости Сумы