На Сумщині діє експериментальний проєкт з організації професійного навчання жінок. Вони можуть безоплатно здобути понад 30 різних професій, одна з яких водійка тролейбуса. Хто з сум’янок і чому вирішив опанувати цю нову професію дізнавалися кореспонденти Суспільного.
Одна з претенденток на посаду водійки тролейбуса Наталія Бабієнко говорить, що через поранення чоловіка на фронті, мала залишити минулу роботу, щоб доглядати його в госпіталі:
"Спочатку він був інвалід війни першої групи, тому, що перші пів року він взагалі не ходив, просто лежав але, слава Богу, ми ходимо, по новій навчилися ходити", — розповіла Наталія Бабієнко.
Наталія Бабієнко. Суспільне Суми
Наталія розповідає, що опанувати новою професією прийшли разом з чоловіком:
"Побачила у Фейсбуці оголошення про те, що набирають водійок тролейбуса. Ми з чоловіком порадились, він знав про мою мрію, говорить, чому б не скористатись з цієї нагоди. Та ми сюди й прийшли, будемо навчатися. Дуже хочу стати водійкою тролейбуса, дуже"
Сум’янці Наталії Рєзнік 48 років. Чи йти навчатись нової професії, розповідає, вирішували на сімейній раді, чоловік і син її підтримали. Нещодавно вона отримала водійське посвідчення.
Наталія Бабієнко. Суспільне Суми
"Людей возити це велика відповідальність, слід дивитись на всі сторони, все розуміти, адже ти не сам їдеш. Треба дивитись коли люди заходять, виходять, які люди. Все це слід продивляться через дзеркала заднього виду, щоб не поїхати раніше, якщо людина, можливо послизнулася", — розповіла пані Наталія.
За словами працівників "Електроавтотрансу", заробітна плата у водіїв тролейбуса до 25 тис. грн. іноді вище. Начальниця навчального центру КП “Електроавтотранс” Тетяна Наконечна говорить, що під час повномасштабної війни кількість жінок водійок на підприємстві збільшилась на 10% і нині складає половину від загальної кількості водіїв.
У Сумах навчають жінок водити тролейбус. Суспільне Суми
"У нас зараз дуже мало водіїв, недостача дуже велика. Зрозуміло, що потреба є у цьому і дуже велика. Було у нас дев’ять претендентів, а залишилося чотири, які будуть навчатися. Але ми продовжуємо набір", — сказала пані Тетяна.
До кандидатів на посаду водія тролейбуса є певні вимоги:
"Потрібно мати повну середню освіту, на момент здачі у Сервісному центрі МВС вік 21 рік і наявність посвідчення водія, будь-якої категорії. На цей момент на підприємстві працюють водії, то відношення 50 на 50 — 50% жінок, 50% чоловіків".
У Сумах навчають жінок водити тролейбус. Суспільне Суми
Нині строк навчання говорить — 13 тижнів. Після чого кандидатки здають теоретичний залік на знання правил дорожнього руху у Сервісному центрі МВС, а практичний іспит з водіння приймають інструктори КП “Електроавтотранс”.
У Сумах навчають жінок водити тролейбус. Суспільне Суми
За словами Оксани Перинської, начальниці управління реалізації програм обласного центру зайнятості у Сумах нині діє експериментальний проєкт з організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були представлені менше, ніж чоловіки.
"Визначено перелік навчальних закладів, де можна пройти таке навчання. Визначено перелік з 31 професії, яку може опанувати жінка для подальшого працевлаштування. Зокрема це такі професії, як тракторист, токар, фрезерувальник, водій тролейбуса".
У Сумах навчають жінок водити тролейбус. Суспільне Суми
Основною умовою проєкту є замовлення роботодавця.
"Вартість навчання, яку може сплатити фонд складає понад 30 тис. грн. Якщо більше, то роботодавець сплачує сам. Гроші перераховуються навчальному центру, де буде здійснюватись навчання.
За її словами, кандидатки у водійки тролейбусів — це перші учасники програми. Надалі обирати, де саме навчатись, фахівчині будуть самі, з переліку тих закладів, які є у програмі, яку надалі планують розширювати.